Snad každý si v dětství rád hrál s dřevěnými kostkami, stavěl hrady, pyramidy, města a další výtvory dětské fantazie. V této hře od Stefana Dorry můžete budovat město z paláců, hradeb, stájí (kozích chlívků) a tržiště.
V každém tahu musí hráč umístit na plán (do města) dva kameny. Paláce existují ve čtyřech barvách. Od každé barvy smí být rozestaven vždy nejvýše jeden a také každý hráč si smí přivlastnit pouze jeden od barvy. Poté co v některé barvě stojí již paláce všech hráčů, nepoužité kameny této barvy se odkládají. Klíčem k úspěchu je vystihnout správný okamžik k zabrání paláce (pokud ho zaberu moc brzo, získám málo bodů; pokud moc pozdě, vyfoukne mi ho soupeř :-)).
Za každý palác získává hráč na konci počet bodů odpovídající jeho rozloze včetně počtu přilehlých stájí, hradeb a trhovců. Zabrání menšího paláce, který ale přiléhá k tržišti nebo k městským hradbám, může přinést nečekaný bodový zisk. Pro celkový výsledek jsou velmi důležité bonusy za největší paláce v každé barvě a za propojení paláců pomocí hradeb s některou ze čtyř věží. Každá barva a každá věž má navíc bonus jiné hodnoty (od 1 do 4). O bonusy za propojení paláců a věží se bojuje v závěru hry a hráč musí odhadovat, kolik a jaké kameny skrývají soupeři za zástěnou.
Základním herním principem Mediny je, že si nikdo nehraje "na vlastním písečku", ale všichni budují město společně, aniž předem ví, kdo se stane šťastným majitelem kterého paláce. Hra má jednoduchá pravidla, ale stát se nejbohatším obyvatelem Mediny stojí hodně úsilí. V závěru hry může o vítězi rozhodnout třeba jedna chybně umístěná hradba.
Medina skýtá výbornou zábavu jak příležitostným tak i zkušeným hráčům! Požitek ze hry ještě zvyšuje krásný dřevěný herní materiál. Pokud by se vám nelíbila, můžete hru alespoň použít jako stavebnici :-).Způsobem hry se ale Medina dosti vymyká z "hlavního proudu" a ne každý hráč je však naladěn na tu správnou notu. Osobně ji mám velmi rád, a vřele každému doporučuji alespoň jednou si ji vyzkoušet!