Po rozbalení na vás vykouknou kromě pár kartonů s materiálem také čtyři figurky, které spíše než herní materiál vypadají, jako kdyby utekly z nějakého obchodu s filmovými suvenýry nebo hračkami pro děti. Už jen komerční vzhled krabice dokáže odradit leckterého hráče a ani já jsem nebyl výjimkou. Se hrou jsem se seznámil tak říkajíc z donucení, když byla nominována na EuropeMasters 2003.
Jaké bylo ale naše překvapení, když jsme hru poprvé vyzkoušeli. Ukázalo se, že pod komerčním pozlátkem se ukrývá zábavná a napínavá akční hra, které nechybí ani určitá strategická hloubka. Navíc jako jedna z mála her na trhu je určena pro dva dvoučlenné týmy.
Dvojice se dohodnou, která bude bojovat na straně dobra (Lara Croft a Kurtis Trent) a ze které se stanou zlí hoši Pieter van Eckhart a Joachim Karel. Celá hra se odehrává v muzeu, kde se snaží dvojice zločinců objevit a ukrást vzácné obrazy. Naopak Lara a její spojenec se snaží lotry zastavit a schání důkazy o jejich zločinech.
Sem tam dojde k přestřelce, naštěstí pro všechny zúčastněné, zásah neznamená smrt, ale jen dočasné vyřazení z boje (hrdina si jedno kolo odpočine) a především v některých případech obzvláště bolestivou ztrátu všech karet z ruky.
Karty jsou vůbec motorem hry. Hráč jich může mít na ruce pouze omezený počet (max. 7). Existují tři druhy karet (energetické, útočné a obranné). Nejdůležitější jsou karty energie, protože za veškerý pohyb v muzeu se platí spotřebou energie. Hráč, který je na tahu, smí provést celkem tři akce (líznutí karty, střelba, zahrání karet energie a provedení odpovídajícího počtu akcí v muzeu). Je povoleno zahrát stejnou akci i víckrát.
Muzeum je sestaveno z celkem 25 kartiček, které jsou na začátku zamíchány a otočeny rubem nahoru. Hráči během hry postupně odkrývají části muzea. Některé kartičky obsahují i stěny. Jedna z možností využití energie je natočit místnost, ve které se hráč nachází, nebo vedlejší místnost jiným směrem. Takto se může hráč schovat před střelbou nebo prodloužit soupeři cestu s ukradeným obrazem zpět ven z muzea.
Hra se dostane do závěrečné fáze, když jedna z postav vezme pryč z místnosti poslední objevenou kartičku, která se počítá jako obraz i důkaz zároveň. Tím je spuštěn mechanismus časované bomby a muzeum se začne postupně hroutit. Týmy se spočítají body za vynesené důkazy(obrazy) a odečtou body za případné ztráty na životech (pokud někdo z týmu nestihl včas uniknout před výbuchem).
Celkové hodnocení
Přestože je ve hře celá spousta náhodných elementů, celek vyznívá překvapivě dobře. Jestli často hrajete ve čtyřech, chcete zkusit něco jiného než jste hráli doposud a nevadí vám bojová atmosféra hry ani německá pravidla, stiskněte tlačítko "Do košíku" :-).
Doporučená úprava pravidel
Velmi se nám osvědčila tato úprava způsobu vytvoření muzea. Čtyři kartičky muzea, které jsou nejblíže vchodu jsou vylosovány pouze z kartiček, na kterých nejsou žádné jiné symboly než zdi. Po vytvoření okolí vstupu do muzea se zbylé kartičky zamíchají a dokončí se celé muzeum.