Rone je originální česká strategická karetní hra situovaná do postapokalyptické doby plné násilí, lidského neštěstí a všudypřítomné zkázy. Do světa, ve kterém se lidé snaží získat zpět své výsadní postavení poté, co globální nukleární válka zničila téměř všechny výdobytky civilizace a zbyla pouze hrstka neznečištěných míst a použitelných zdrojů, o které svádí nekonečné boje roztroušené skupinky přeživších.
Hráči jsou představováni kartou svého hrdiny a hrají jednotky nebo jednorázové efekty (taktiky) s cílem zničit všechny karty z protivníkova balíčku. Celkový počet karet v balíčku a v hráčově ruce představuje celkový počet životů hráčova hrdiny.
Za každé zranění, které jeho hrdina utrží, musí hráč zničit kartu buď ze své ruky, nebo svrchu svého balíčku. V okamžiku, kdy hráč přijde o všechny své karty v ruce a v balíčku, ihned prohrává hru. Protože každá karta, která je zahrána v průběhu hry, představuje jeden ztracený život, jsou hráči nuceni přemýšlet a zvažovat přínos každé karty. Je teď ten správný okamžik? Není lepší počkat?
Hráči proto musí hledat rovnováhu mezi snahou o získání kontroly nad bojištěm, což jim umožňuje hrát karty efektivněji, a pokusy o zabití protihráčova hrdiny, což je primárním cílem hry. Hráči musí pečlivě zvažovat, jak, kdy a kam udělit zranění. Příliš agresivní hra se ale nemusí vždy vyplatit. Naplněný nepřátelský hřbitov dává soupeři možnost „recyklovat“ již zničené karty a zvrátit tak zdánlivě jednoznačný výsledek. Často je výhodnější vyčkat na akci protihráče než bezhlavě útočit přímo na jeho hrdinu. Časování útoků, aktivace karet, práce se hřbitovem a taktická rozhodnutí jsou klíčovými prvky úspěchu ve hře.