Sedmnácté století. Carské Rusko se začíná rozpínat směrem na východ s cílem obsadit území mrazivé Sibiře. Tato kapitola dějin je neoddělitelně spjata s rodem Stroganovů.
V 16. století se Rusko začalo rozšiřovat na východ, aby si osvojilo rozsáhlé oblasti Sibiře. Tato historická etapa je úzce spojena se jménem "Stroganov".
Ve hře Stroganov se hráči snaží sbírat ty nejlepší kožešiny, aby získali bohatství a slávu, když se pohybují po rozlehlé Sibiři. Sibiří budou putovat na jaře, v létě a na podzim, než se každou zimu vrátí domů. Po čtyřech letech (kolech) vyhrává hráč, který nejlépe využil své akce a nasbíral nejvíce vítězných bodů.
Každý rok se hráči musí přesunout krajinou na východ. Pokud chtějí cestovat dál, mohou utratit koně. Jakmile postoupí, mohou provést základní akci, jako je obchodování nebo sbírání kožešin či mincí. Nakonec mohou podniknout pokročilejší akce, jako je návštěva vesnice, postavení jurty, přijetí carského přání (karty), zřízení loveckého zámečku nebo koupě krajinného pole. Všechny tyto akce - v kombinaci s průzkumem a trochou vyprávění příběhů po cestě - přinášejí hráčům na konci hry vítězné body.
Každou zimu se hráči vracejí domů do Ťumeni, aby se připravili na nový rok.
Po čtyřech letech hra končí, poté hráči získají vítězné body na základě toho, že nasbírali správné destičky krajiny, splnili carova přání, postavili lovecké chaty, nasbírali kožešiny a další.