Ve hře Echt Spitze chcete vyplnit místa na hráčském listu - na obou jeho stranách! - abyste získali více bodů než kdokoli jiný.
Při hře si každý hráč vezme list ze skórovacího bloku stejné úrovně (1-3). List má na každé straně mřížku 5x5 políček, přičemž řádky a sloupce jsou očíslovány 1-5. Na obou stranách jsou políčka s čísly. Na mnoha políčkách se nachází ikona (ovoce, květina, drahokam atd.) obklopená mýdlovou bublinou.
Aktivní hráč hodí 4-6 kostkami, o dvě více, než je počet hráčů, poté si všichni hráči postupně vyberou jednu z kostek a umístí ji na odpovídající číslo v řádku nebo sloupci svého listu. (Na kostkách je uvedeno 1-5 a ?, což je žolík.) Aktivní hráč si pak buď ponechá zbývající dvě kostky, nebo jimi hodí znovu. Každý hráč pak může jednu ze dvou společných kostek použít k zaměření určitého políčka na svém výsledkovém listu, např. pokud jste položili 4 na sloupec 4 a obě kostky ukazují 1 a 3, pak si na svém listu označíte buď políčko 1-4, nebo 3-4.
Pokud je na tomto místě mýdlová bublina, označíte toto místo, tužkou do něj uděláte díru, pak list otočíte a označíte nově vypíchnuté místo. Nyní budete pokračovat ve hře na zadní straně listu a znovu jej otočíte pouze tehdy, když "vypíchnete" další mýdlovou bublinu.
Jakmile odškrtnete ikonu, bez ohledu na to, z které strany papíru, sledujte to ve sloupci skóre. Hráč, který jako první odškrtne všechny ikony daného typu, získá velký bonus, všichni ostatní pak mohou za tuto ikonu získat pouze malý bonus.
Na jedné nebo obou vybraných kostkách může být vyznačeno X. Pokud se tak stane a vy v tomto tahu nevypálíte žádnou bublinu, můžete pro tento tah označit jedno nebo dvě políčka navíc, která sousedí s původně označeným políčkem. Pokud jste například označili dvě políčka s křížkem, pak můžete označit 1-5 a 2-5. Pokud označíte všechna políčka v řadě nebo sloupci, zakroužkujte hvězdičku vedle tohoto řádku.
Když někdo získá třetí typ ikony, hra končí. Hráči si sčítají bonusy za ikony, body za každou hvězdičku (které se liší podle úrovně) a 1 bod za každou nasbíranou ikonu, která nezískala bonus. Kdo má nejvyšší skóre, vyhrává.
Na listech 2. úrovně jsou včelí úly, a když označíte úl, včely zaútočí na všechny ostatní a ti již nemohou toto místo označit, což znamená, že nemohou tento řádek a sloupec dokončit. Listy 3. úrovně vás kromě sbírání ikon vyzývají k vytváření mnohoúhelníků s vyznačenými místy.