Almoravid: Reconquista and Riposte in Spain, 1085-1086 je válečná hra o dvou bouřlivých taženích španělské reconquisty - o postupu leónského krále Alfonse VI. proti muslimským státům Taifa v 11. století a o následné intervenci fundamentalistické africké muslimské armády, která se snaží křesťany vytlačit zpět.
Hráči sestaví a vybaví své armády a vyšlou je pustošit nebo dobývat sporná území a porazit nepřátelské síly. Do služby jsou povoláni šlechtici a vazaly, kteří budou sloužit na tažení, ale pouze po omezenou dobu. Hráči musí sledovat kalendář a odměňovat lordy, aby je udrželi v poli.
Strany budou každých 40 dní povolávat různé pány a vazaly a jejich síly, dopravu a schopnosti, podporované vyššími politickými orgány. Každý lord je ohodnocen za věrnost, lordstvo, službu a velení a umístí své síly a prostředky na herní plán. Dřevěné figurky představují jednotky rytířů, jízdních seržantů, jízdních a pěších jednotek ze severní Afriky, zbrojnošů, lehké jízdy, domobrany a poddaných. Majetek zahrnuje žetony dopravních prostředků, jako jsou vozy a spřežení mul, proviant pro krmení armády a mince pro placení za delší službu nebo kořist ukořistěnou při pustošení nebo dobývání nepřátelských oblastí.
Hráči pak plánují a velí tažení po dobu těchto 40 dní s pány, kteří mají shromážděné vojsko. Aby byly znázorněny komunikační limity středověkých operací, zavazují hromádky karet příkazů hráče k aktivaci lordů v pořadí, které může, ale nemusí odpovídat potřebám vyvíjející se situace. Válcové figurky na mapě znázorňují manévry pánů, zatímco značky na feudálním kalendáři ukazují, jak dlouho budou páni sloužit, což je ovlivněno úspěchem či neúspěchem v jejich taženích. Když se páni střetnou v polní bitvě nebo při útoku na hrad, hráči rozmístí podložky svých pánů vlevo, vpravo, uprostřed a v záloze a pokusí se nepřítele porazit. Různé karty událostí a schopností odhalují kulturní a technologické zvláštnosti, které ovlivňují odvody, tažení a boj.