Staňte se vůdcem prehistorického kmene a rozhodněte, kteří členové kmene půjdou na lov a jakou kořist chtějí ulovit. Jako vodítko pro vás starší vytvořili úkoly, které můžete plnit malováním na stěnu své jeskyně.
V každém kole hry Prehistories dražíte s ostatními vůdci kmene místo lovu. Čím více lovců máte, tím větší zvěř můžete ulovit, ale tím jste pomalejší. Nejrychlejší hráč - tedy ten, který má nejmenší součet lovců - jde první, ale má málo lovců, se kterými může lovit. Chcete-li lovit, přiřadíte své lovce na jedno nebo více míst, aby ulovili kořist, která tam čeká. Kořist je reprezentována polyominovými destičkami a čím větší destička, tím vyšší je požadovaný součet. Pokud máte právě tolik lovců, abyste kořist chytili, mohou být při tom zraněni, což znamená, že si na konci kola dobíráte méně karet lovců, abyste si doplnili ruku. (Když je zraníte, nedůvěřují vašemu vedení!).
Ve druhé fázi kola si vybarvíte jeskyni pomocí destiček zvířat nasbíraných během fáze lovu. Vaši jeskyni představuje mřížka 7x7, která začíná s několika již umístěnými destičkami. První umístěná destička jde do levého sloupce a všechny další se musí dotýkat již umístěných destiček, přičemž všechny destičky musí být orientovány tak, aby se na zvířata dívala nohama (nebo ploutvemi) dolů. (Jeskynní lidé mají jednoduchý vkus a chtějí, aby vše bylo reprezentativní.)
Když splníte přání Starších a vybarvíte svou jeskyni určitým způsobem - například doplníte vodorovnou linii nebo spojíte protilehlé rohy či obklopíte legendární zvíře ze všech stran - umístíte na tento úkol jeden nebo více žetonů totemu. Kdo jako první odhodí svých osm žetonů totemu, vyhrává.