Po celém světě jsou roztroušeny starověké knihy, které leží skryté na očích. Říká se, že v těchto mystických knihách jsou ukryta tajemství života, moci a samotných přírodních sil. Říká se, že kdo tyto knihy najde, může ovládat samotnou magii.
Tome Light Edition je klasická štychová hra s magickým nádechem! V standardním režimu jsou 4 hráči rozděleni do 2 týmů, kde spoluhráči sedí naproti sobě. Týmy soupeří o body v každé kapitole (triku) zahráním 1 kouzla (karty). V režimu přežití se proti sobě mohou postavit také 3-4 hráči a zjistit, kdo je dostatečně odolný, aby zůstal poslední naživu.
Trumfy nezůstávají stejné pro celé kolo, ale během sehrávky se neustále mění. Pro každý štych (kapitolu) může být jiný. Poté, co každý hráč dostane 6 kouzel, jsou zbývající kouzla položena doprostřed a tvoří balíček prvků. V každé kapitole se z vrcholu balíčku živlů odhalí jedno titulní kouzlo. Prvek titulního kouzla určuje, jaký prvek je pro danou kapitolu trumfem.
Každé kouzlo má jedinečný efekt, který lze použít k posunu hry ve svůj prospěch. Oslabit kouzla soupeře, posílit svá vlastní nebo dokonce změnit trumf! Abyste získali skutečnou sílu kouzla, je třeba dodržovat pravidla. Ve hře Tome není vyžadováno dodržování barvy, hráč může ve svém tahu zahrát libovolné kouzlo z ruky. Když vedoucí hráč zahraje kouzlo, začíná řetěz v daném prvku. Další hráč může zahrát kouzlo stejného živlu, aby pokračoval v řetězci a získal účinek svého kouzla. Pokud hráč zahraje kouzlo s jiným živlem, řetěz se přeruší a jeho kouzlo je umlčeno a nemá žádný účinek.
V rámci balíčku Tome jsou také kouzla zvláštního živlu. Všechna tato kouzla mají podobnou vlastnost. Nezakládají ani nepřerušují řetěz a jejich kouzla nelze umlčet. Je zde však určitý kompromis: Speciální kouzlo nelze trumfnout.
V režimu přežití je každý hráč odkázán sám na sebe. Hráči začínají kolo se 2 zdravími, poté hráč, který v každé kapitole zahraje nejslabší kouzlo, o jedno zdraví přijde. Když zdraví hráče dosáhne 0, končí kolo a každý přeživší hráč získává body.