Enemy Action je nová série karetních válečných her o klíčových vojenských operacích a taženích ve dvacátém století. Každá hra umožňuje hru dvou hráčů nebo jednoho hráče, který hraje za kteroukoli stranu konfliktu.
První hrou v sérii jsou Ardeny. Hra zachycuje německou ofenzívu proti západním Spojencům v prosinci 1944 - bitvu v Ardenách. Hráči ovládají německou nebo spojeneckou stranu. Při samostatné hře ovládá druhou stranu herní systém.
Měřítko mapy v tomto modulu je 2,5 míle na hex. Hexy na herní mapě jsou naddimenzované, což umožňuje snadnou manipulaci s počítadly. Měřítko jednotek je pluk, brigáda a divize s jedním až čtyřmi stupni na jednotku. Každý tah představuje jeden den bitvy, přičemž v každém dni se střídá několik hráčských tahů.
Unikátní karetní mechanika Johna Butterfielda umožňuje hráčům využívat více zdrojů různými způsoby, ale každé rozhodnutí má své důsledky, z nichž mnohé nejsou v danou chvíli zřejmé. Mezi zdroje patří jednotky a karty. Dvě různé karty tak mohou být použity k aktivaci stejné jednotky/jednotek, ale každá karta může mít jiné sekundární využití, které může zahrnovat dělostřeleckou podporu nebo dokonce aktivaci více jednotek (nebo skupiny jednotek).
Systém bojových žetonů je dalším bodem rozhodování. Hráči si vybírají a odhalují počet bojových žetonů, který se liší na základě řady faktorů. Minimální a maximální počet je závislý na schopnostech jednotek, terénu a podpoře, nikoli však na bojových faktorech (takže se zde žádné faktory nepočítají). Tato volba může často dostat útočníka do problémů tím, že si vybere „příliš mnoho žetonů“... Nebo může být dokonce mistrovským tahem vzít si nějaký ten žeton navíc...