Scout je karetní hra, ve které mají karty dvě potenciální hodnoty, hráči nesmí měnit pořadí karet v ruce. Místo tahu si mohou vzít do ruky kartu z okraje aktuální vyložené sady karet.
Karty mají dvojí index, přičemž každá polovina karty má jinou hodnotu, přičemž 45 karet má všechny možné kombinace čísel 1-10. Ten, kdo karty míchá, by měl během přípravy náhodně změnit pořadí karet v balíčku i jejich orientaci. Jakmile každý hráč obdrží celý svůj list karet, vezme si tento list, aniž by měnil pořadí karet; pokud chce, může celý list karet otočit, aby využil hodnoty na druhé straně každé karty, ale opět nemůže měnit pořadí karet ve svém listu.
Na tahu hráč provede jednu ze dvou akcí:
- Zahrání karet
Hráč si vybere jednu nebo více sousedních karet v ruce, které mají všechny stejnou hodnotu nebo které mají hodnoty v pořadí za sebou (ať už vzestupně nebo sestupně), a pak tuto sadu karet zahraje na stůl. Může tak učinit pouze tehdy, je-li stůl prázdný (jako v prvním tahu) nebo má sada, kterou hraje, vyšší hodnotu než sada, která je právě na stole; sada je vyšší, pokud má více karet nebo má karty stejné hodnoty místo po sobě jdoucích karet nebo má sadu stejného množství a typu, ale s vyššími hodnotami. V tomto posledním případě, kdy hráč přehraje jinou sadu, sebere karty z této předchozí sady a položí je před sebe lícem dolů.
- Průzkum
Hráč si vezme kartu z kteréhokoli konce sady, která je právě na stole, a umístí ji kamkoli do ruky v libovolné orientaci. Ten, kdo hrál tuto předchozí sadu, získá žeton vítězného bodu jako odměnu za to, že hrál sadu, která nebyla překonána.
Jednou za partii může hráč provést průzkum a poté ihned hrát.
Jakmile hráč vyprázdní svou ruku s kartami nebo všichni hráči kromě jednoho místo hraní provedou průzkum, kolo končí. Hráči obdrží 1 vítězný bod za každou získanou kartu a poté si odečtou jeden bod za každou kartu v ruce. Hraje se tolik rozdání, kolik je hráčů, a body z jednotlivých partií se sčítají.