+ díky náhodnému přiřazení panýlů skvělá znovuhratelnost a odlišnost her
+ rychle pochopíte pravidla (10-15min)
+ celkem rychlé partie - 10-45min (10minut při výhře ve 3.kole, 45minut až po 9.kole s velice hloubavým protihráčem :-) )
+ absence štěstí a náhody
+ hra baví i lidi, co normálně deskové hry nehrají
-mám zkušenosti, že holky většinou nebaví (jsou ale vyjímky), je to holt strategie
Na mapě je pět území, o která vojevůdci bojují 9 kol (nebo při dobře zvolené strategii a přečtení protivníka klidně jen 6 nebo 3 kola). Každé kolo oba posíláte armády do všech pěti provincií a snažíte se jich mít pod kontrolou co nejvíc (resp. za co nejvíc bodů). V jedné provincii se může vyskytovat jen armáda jednoho generála - červená nebo modrá - a je jedno jestli území kontroluje jedna vaše armáda nebo deset. Počítá se to stejně. Důležité je to, kdo danou provinci kontroluje (kdo tam má aspoň jednu figurku).
Průběh kola:
Máte k dispozici stálé karty (1-6) a pak karty speciální na jedno použití (7-10; +1; +2; +3; -1 a karta Moru). Za jejich pomoci tajně (lícem dolů) určíte, kolik armád chcete do dané provincie poslat. To uděláte u všech pěti provincií a soupeř též.
Následuje fáze odkrytí karet - území po území. Přičemž se jako vyhodnocení "bitvy" počítá rozdíl vaší a soupeřovi karty. Tzn. pokud do provincie pošlete jednu armádu (karta 1) a soupeř tři armády (karta 3) výsledek je 2 armády pro soupeře, které si přidá na dané území (pokud bylo území do této chvíle pod vaši kontrolou, dvě armády si vy z provincie odečtete).
Na konci 3., 6. a 9. kola je vyhodnocení. Ten kdo má pod kontrolou dané území, bere příslušný počet bodů, zobrazených na panýlku u provincie. V tom je právě ten vtip, variabilita a základ pro vytvoření strategie pro hru! Hodnota provincie se totiž v čase mění. Takže když ovládáte provincii ve třetím kole, kdy má hodnotu 1 bod, tak v šestém kole může mít hodnotu třeba i pět bodů a stojí za to si ji udržet (hodnoty pro všechna 3 hodnotící kola jsou od začátku na panýlku vidět, takže se podle toho dá vymyslet pěkně fikaná strategie).
Po sečtení bodů za jednotlivé provincie se počítá zase rozdíl obou hráčů (červený dosáhl 5, modrý 7 bodů, výsledek je +2body pro modrého) Jakmile někdo dosáhne 9 bodů (toho rozdílu samozřejmě), vyhrál. Jinak vyhrává ten, kdo na konci 9. kola má větší počet bodů.
To je hrubý základ.
Do hry pak ještě vstupují karty generála (resp. jedna, kterou si na začátku oba protivníci vylosují - pro modrého a červeného jsou jiné!), které mohou soupeře někdy dost nepříjmně zaskočit (třeba použijete kartu moru na území, které kontrolujete, aby jste si ho pojistili a soupeř vám znenadání ukáže kartu podle které se mor v tuhle chvíli rovná nule! a vy přicházíte o jisté území). A pak ještě karty událostí - na začátkuje jedna, která čeká na "spuštění" (Př. karty: Pokud hráč použije kartu 10 a nevyhraje v tomto souboji, musí se zbavit jedné své armády (figurky)).