Rumis znamená v Quechua (jazyk Inků, kterým se stále mluví v Andách) kameny. Hráči ze svých kamenů společně budují po vzoru Inků obrovské stavby z otesaných kamenů spojovaných bez malty. Kdo se stane nejlepším stavitelem?
Rumis si můžete představit tak trochu jako kříženec mezi Blokusem a Pueblem. Ano, opět na hrací plán umisťujete své kameny tak, aby se dotýkali. Hrací kameny jsou totiž třírozměrné, na rozdíl od Blokusu nejsou tvořeny ze čtverců ale z krychlí. Hrací plán má definovaný počet pater, do kterých je možno stavět. Na konci hry vítězí hráč, jehož kostek je na konci hry při pohledu shora vidět nejvíce (což je zas pravý opak toho, o co se hráči snaží ve hře Pueblo).
Aby vás hra náhodou neomrzela příliš brzy, obsahuje balení hned šest různých hracích plánů, které jsou vlastně plány staveb. Obsahují nejen základu budovy, ale definují i její výšku v jednotlivých místech. Výška se samozřejmě mění dle počtu hráčů. Ne všechny plány se sice hodí pro libovolný počet hráčů, přesto je vždy z čeho vybírat.
Pokud jste si oblíbili všelijaké Blokusy, Ubonga a další geometrické hry na pomezí her a hlavolamů, určitě se nebudete nudit ani při Rumisu. Děti si navíc při hře rozvíjejí logické a prostorové myšlení.
Obsah
4 sady po 11ti dřevěných bloků (mimo jiné všech 7 částí SOMA kostky), 6 hracích plánů, kruhová základní deska, pravidla.