Dne 1. listopadu 1755 postihlo Lisabon zemětřesení o odhadované síle 8,5-9,0 stupně, po němž následovala vlna tsunami a třídenní požáry. Město bylo téměř zcela zničeno. Markýz Pombal - Sebastião José de Carvalho e Melo - byl v té době ministrem zahraničních věcí a král ho pověřil vedením obnovy Lisabonu.
Markýz Pombal shromáždil tým inženýrů a architektů a vy, hráči, jste příslušníci šlechty; příslušníci, kteří využijí svůj vliv při rekonstrukci a rozvoji podnikání v novém městě. Budete spolupracovat s architekty na novém vybudování Lisabonu, s markýzem na rozvoji obchodu a s králem na otevření všech budov, ale pravým důvodem, proč to všechno děláte, není velikost, sláva nebo dokonce bohatství, ale to nejdůležitější v té době: paruky.
Lisboa se hraje na skutečné mapě centra Lisabonu. Při plánování projektu centra města byl předem stanoven typ podniků povolených v jednotlivých ulicích. Ekonomika je poháněna bohatstvím královského pokladu a tento poklad je během hry ovládán akcemi hráčů, takže každá hra je zcela odlišným zážitkem. Hra končí po stanoveném počtu kol a vyhrává ten, kdo do konce hry nasbírá nejvíce paruk.
V každém tahu hráči mohou umístit jednu kartu na svůj herní plán nebo vyměnit jednu kartu na svém herním plánu. Během hry hráči plánují slyšení, aby získali přízeň postav, jako je obchod, stavba a otevření. Ikonické budovy hodnotí obchody a obchody poskytují hráčům příjmy. Hráči musí hospodařit s vlivem, stavebními povoleními, povoleními k obchodům, církevní mocí, dělníky a penězi, přičemž cena dělníků závisí na prestiži hráčů.