Death Valley: Battles for the Shenandoah je sedmým dílem série Great Battles of the American Civil War (GBACW), kterou vydává společnost GMT Games.
Death Valley: Battles for the Shenandoah obsahuje osm bitevních her s několika scénáři. Ty se pohybují od soubojů na úrovni divizí na mapách poloviční velikosti až po bitvy mezi armádami na dvou mapách. Zkušení hráči budou schopni odehrát mnoho scénářů na jedno posezení. Pravidla porovnávají vývoj jezdectva a změny v organizaci a taktice pěchoty a dělostřelectva v letech 1862 a 1864.
Tři bitvy kampaně v údolí Shenandoah v roce 1862
V tažení, které se dodnes studuje na vojenských akademiích, se konfederační generál Thomas J. (Stonewall) Jackson utkal s jednotkami Unie, které ho pronásledovaly, a porazil je. Jackson, který měl velkou početní převahu a občas čelil třem armádám Unie, je všechny během deseti týdnů porazil a v jednu chvíli zcela osvobodil údolí Shenandoah od vojsk Unie. V knize jsou představeny tři bitvy z Jacksonova údolního tažení v roce 1862.
- Kernstown, 23. března 1862
- Winchester, 25. května 1862
- Cross Keys a Port Republic, 8.-9. června 1862
Pět bitev z kampaně v údolí Shenandoah v roce 1864
- New Market, 15. května 1864
- 2. Kernstown, 24. července 1864
- 3. Winchester, 19. září 1864
- Fisher's Hill, 22. září 1864
- Cedar Creek, 19. října 1864
Série Velkých bitev americké občanské války:
Tato série je jedním z nejdéle existujících designových konceptů v hobby, který vychází z legendární hry na úrovni pluku Gettysburg - Terrible Swift Sword (SPI) - navržené Richardem Bergem v roce 1976. Pod vedením GMT zůstal systém pravidel stabilní, ale prokázal pozoruhodnou flexibilitu, která umožnila do každé hry plynule začlenit další pravidla odrážející historické bitvy. Série se spoléhá na interaktivní mechaniku chit-pull, která simuluje často chaotickou povahu bojiště 19. století na úrovni pluků.
V pravidlech série pro Údolí smrti byly provedeny změny s cílem zvýšit jejich přehlednost a simulační hodnotu. Veteráni zjistí, že revidovaná pravidla jsou jim velmi dobře známá, přičemž hlavní rozdíly spočívají v uživatelské přívětivosti příručky pravidel a také v tom, jak hra "působí", zejména pro hráče zběhlé v taktice občanské války.
Komponenty:
- 1960 žetonů
- Tři oboustranné mapy o rozměrech 22" x 34"
- Dvě oboustranné mapy 17" x 22"
- Jedna brožura pravidel série GBACW
- Dvě bitevní brožury
- Šestnáct tabulek aktivace a záznamu tahu
- Dvě pomocné karty pro hráče
- Jedna tabulka efektů terénu
- Jedna tabulka 2. poruchy
- Dvě desetistěnné kostky
Časové měřítko: Každý tah = 1 hodina
Měřítko mapy: 145 yardů na hex s převýšením 25 stop
Škála jednotek: 50 mužů nebo 1 dělo na bod síly