V prosinci 1944 zahájil Hitler mohutnou ofenzívu proti slabě drženému úseku spojenecké fronty v Ardenském lese v Belgii. Němcům se podařilo dosáhnout naprostého překvapení, přesto však od prvních dnů bitvy čelili tvrdému odporu a ofenziva prakticky skončila 10 dní po svém zahájení. Následoval krvavý spojenecký protiútok, který postupně smazal výběžek, který Němci vytvořili ve spojenecké linii.
Ale to všechno už asi víte. Další hra o bitvě v Ardenách? Ano. Ale s jiným přístupem. Konkrétně oceněný designér Ted S. Raicer použil upravenou verzi systému chit pull, který byl poprvé použit ve hře The Dark Valley od GMT: a přenesl ho na západ, aby vytvořil nové vzrušující pojetí tohoto klasického válečného tématu.
Měřítko mapy (která zabírá asi 2/3 standardního mapového listu o rozměrech 22 × 34", zbytek je věnován tratím, schématům a tabulkám) je 3 míle na hex. Spojenecké jednotky jsou většinou pluky a brigády, přičemž většina německých obrněných a pěších divizí je rozdělena do dvou kampfgruppen (bojových skupin), německé dělostřelectvo, komanda Greif, pěchotní nákladní automobily a výsadková jednotka Von der Heydte jsou zahrnuty jako značky aktiv, stejně jako spojenecké dělostřelectvo, scratch jednotky a ženisté.
Hra probíhá od 16. prosince 1944 do 16. ledna 1945, kdy Spojenci znovu sjednotili svou rozdělenou frontu znovudobytím klíčového města Houffalize. Každý tah do 31. prosince se rovná 2 dnům a tahy v lednu jsou třídenní. Celá kampaň trvá třináct tahů, zatímco scénář pouze pro německou ofenzívu má šest tahů. Ale díky systému žetonů ve hře The Deadly Woods a jeho několika akčním kolům se toho za pouhých šest tahů může stát opravdu hodně.
Každá strana dostane v každém kole určitý počet akčních žetonů, které se liší počtem i typem. Patří mezi ně i několik žetonů posil, které určují kolo příchodu (nikoli však tah) spojeneckých a německých posil. Existují německé logistické žetony, které zavádějí historické efekty zásobování. Existují žetony pohybu nebo boje, které umožňují hráči zvolit si. Existují také žetony pohybu a bojové žetony, které omezují aktivního hráče na schopnosti uvedené na daném žetonu. A existují speciální žetony, jako například německý 5. tankový a spojenecký Pattonův žeton, které umožňují určitou kombinaci pohybu a boje.
Poté, co si iniciativní hráč vybere první zahraný žeton, jsou zbývající žetony náhodně vylosovány z poháru. Hráč si může vytáhnout maximálně dva po sobě jdoucí žetony a poté si musí další žeton vzít nepřátelský hráč.
Zbroj je značně omezena v pohybu přes ostatní jednotky po cestách a mostech a při promítání ZOC do lesního terénu. Výsledkem boje mohou být ztráty, ústup, kapitulace nebo patová situace.
Každý tah by měl hráčům znalým pravidel trvat zhruba hodinu. Německý hráč může získat okamžité vítězství odchodem jednotek ze severního okraje mapy západně od řeky Mže nebo držením 5 cílů na konci tahu. Jinak se hra vyhrává na geografické vítězné body. (Němci také získávají vítězné body za překročení Mže v zásobování, i když jsou nuceni se vrátit přes řeku, takže mají důvod tlačit, i když příchod Britů znemožňuje okamžité vítězství).
Takže další hra o Bulge, ale s historickou akcí a rozhodnutími jako u her s mnohem větší stopáží a herní dobou. A s unikátním pojetím chaosu a třenic v bitvě, které z ní činí skvělou volbu pro sólovou hru. I když jste "vybouřeni", budete chtít Smrtící les ve své sbírce!
Komponenty
- Mapa o rozměrech 22" x 34"
- 1,5 5/8" žetonové archy
- Kniha pravidel
- Pomůcky pro hráče
- Hrací kniha
- Krabice na hru nebo zip